© 2019 Oxenstierna & Partners AB

Kim träffar europeiska kollegor i Budapest

Uppdaterad: 4 sep 2019


Årets Worldcom Youth meeting samlade nyligen ett tjugotal unga PR-förmågor i ett trettiogradigt Budapest. Målet var att under tre dagar dela erfarenheter, presentera case och hjälpa Prezi, som arbetar med presentationsverktyg online, att lösa bristen på seniora ingenjörer. Det här året representerade jag Oxenstierna & Partners och fick möjlighet att träffa ett gäng härliga människor samtidigt som jag kunde knyta kontakter med de andra partnerbyråerna inom Worldcom.

Årets tema var employer branding och under dessa dagar fick jag både intressant och fördjupad kunskap kring ämnet, men också möjlighet att omsätta det i praktiken. Uppdelade på grupper fick vi i uppgift av Prezis internationella kommunikationschef, Csaba Faix, att försöka locka ingenjörer till Prezi i Budapest. 

Trots att det var lite ont om tid och många av deltagarna inte hade sett eller testat Prezi, presenterades dagen efter ett flertal kreativa lösningar på problemet. De flesta handlade om att kombinera olika former av digitala kampanjer med hjälp och stöd av Prezis nuvarande ingenjörer och samtidigt stärka upp Budapest eget varumärke.

Jag var positivt överraskad av Budapest och skulle gärna åka tillbaka för att hinna besöka alla mysiga restauranger och titta mer på de vackra byggnaderna och promenera längs med Donau. Rekommenderas varmt helt enkelt! 

Om Worldcom PR Group Public Relations Group är världens största oberoende PR-nätverk. Worldcom startade 1988 med idén att förena starka, entreprenörsdrivna kommunikationsbyråer och göra det möjligt för dem att tillgodose behoven hos både inhemska och multinationella bolag, utan att göra avkall på den flexibilitet och servicenivå som kännetecknar mindre byråer. Idag har Worldcom 107 partners representerade i alla världsdelar. I Sverige representeras Worldcom av Oxenstierna & Partners.